CHERRY VANILLA
OWNERLINKTUTORIALENTRY

________________________________________________________________________________________
Khamis, 12 Ogos 2010 | 7:08 PG | 0 COMMENT
INILAH KATE-KATE HAMBA ALLAH YG AKU TIDAK PERNAH KENAL SIAPE DYE . . TIKA AKU TIDAK TENTU ARAH . . AYAT2 PERANSANG DIBERI UNTUKKU . .TERIMA KASIH YA ALLAH KERANA TELAH MENGHANTAR HAMBAMU INI KEPADA KU UNTUK DIJADIKAN TEMAN YG BOLEH MEMBERI BANYAK PETUNJUK KPD KU . .


hari ni mungkin awak menangis kerana lelaki, nanti satu saat awak menagis kerana menyesal/rugi rasanya nya awak perlu menagis kerana dia..awak masih ada Allah yang sayang awak. ingat tu! cinta manusia akan hilang sebab manusia kan tua, hodo...h, mati, lemah dan tak berdaya..semuanya. yang tinggal siapa? jadi buat masa ni ubah lah diri awak dengan menjadikan awak muslimah sejati yang ada matlamat. fokus pada SPM awak yang akan mencorak masa depan awak. setiap kejadian ada hikmahnya, mungkin harini awak di uji untuk sakit supaya awak menerima hadiah yang terbaik esok hari. who knows??? perjalanan awak masih jauh. simpan dulu airmata kerana banyak lagi dugaan hidup awak akan tempuh. kuat, tabah dan sabar!!!! selalu berzikir, ingat keluarga awak dan tumpu pada matlamat hidup awak. itu lebih UTAMA. buktikan awak boleh BERJAYA. tak main la budak2 sekolah ni..pergi Universiti dulu dan carilah yang terpelajar..buka minda awak luas-luas dan tanya semula..adakah apa yang awak nak harini adalah benda yang betul-betul awak nak??? atau itu hanya mainan perasaan dan emosi yang boleh awak tangkis dengan akal yang baik yang allah swt kurniakan! jangan mengalah dik! kuatkan diri..biarlah sekuat srikandi islam zaman silam. muslimah tidak lemah, tetapi santunnya menandakan tinggi luhur budi, tangis nya bukan kalah tetapi mencari keredhaan ilahi, katanya bukan lembut tetapi mahkota akhlak tertinggi..





alhamdulillah. ini lah nurin yang sebenar! you re strong enough! nurin kejayaan menanti mu di depan..rancang betul2 masa depan mu. sebab hri tak selalunya cerah..cinta tak selalunya mekar..maka ada masa nurin akan di UJI..jadi prepare lah dari sekarang! orang yang berpuluh tahun kahwin pun boleh bercerai..apa lagi berkawan kan..jadi moralnya ialah kita kena selalu BERSEDIA. inshaAllah jika nurin dah rancang dari sekarang elok-elok..masa depan nurin akan cerah. siapa yg untung?? nurin juga yang akan kecapi nikmatnya bersama keluarga tercinta. tak guna kita nak bersedih hanya kerana cakap orang dan rugi je kita nak buang airmata untuk mereka. sedangkan banyak lagi benda pentig untuk kita fikir..betul tak..seperti halatuju kita lepas SPM, nak ke matrik or form six or diploma...nak ke IPTA or IPTS..nak sambung bidang apa..nak pergi U mana...uiii banyakkan.
cuba nurin renung muka mak dan ayah..cuba lihat apa yang telah dia korbankan untuk nurin selama 17 tahun..apa pula yg nurin nak balas??? bukankah kecemerlangan dlm SPM adalah adiah terbesar untuk mereka. maka jangan toleh belakang lagi...buang apa yang merugikan....kawan yang baik adalah kawan yang mengajak kita pada kebaikan dan kecemerlangan diri dan masa depan..BUKAN kawan yang melalaikan kita. renungkan balik ..farisi percaya nurin mesti ada cita-cita yang tinggi..harapan yang menggunung dan masa depan yang cerah. belajar dengan sungguh2 kerana masa depan nurin di TENTUKAN oleh SPM yang bakal tiba...halatuju nurin bermula dari situ...letak AZAM baru..inshaAllah bila dapat kerja elok, senang keluarga dan diri nurin sendiri. bila dah mantap ilmu di dada dan bijak mengatur hidup barulah fikirkan yang lain! jangan leka di usia muda, takut bila tersadar kita menyesal dan menangis..masa yang pergi takkan kembali dan tidak boleh di undur. okey, selamat belajar dan merancang masa depan. saya doakan nurin berjaya. . 



"stick and stones can break my bones..but words and love can never harm me!" ~
batu dan kayu boleh patahkan tulang saya, tetapi KATA-KATA orang dan CINTA tidak akan menyakiti, memberi kesan dan kudis buat saya!!!! the more people talk BAD about you, the more you immune..and strong!!!! believe it or not? believe it!

 from al farisi . . 
hamba allah yg dihantar untuk ku . .
disaat aku keliru . .
ta tentu arah dgn hati nie . .
FUTURE


_______________________________________



hello peeps ! selamat datang ke Ladang cherry vanilla. Be nice here and make sure copycats not allowed.
Thank you :)
_______________________________________



_______________________________________




_______________________________________


BEST BY : CIK MIMIN