CHERRY VANILLA
OWNERLINKTUTORIALENTRY

________________________________________________________________________________________
Sabtu, 20 Oktober 2012 | 6:47 PG | 0 COMMENT



Hai uols !

ow~gedik ! hahaha 
lama dah tak menaip , rasa rindu nak kongsi cerita walaupun cerita tu tak adalah best pun ,
kalau orang baca susah nak menjiwainya ~kan ?


okeylah kita mulakan kisah dengan 


tujuan nak cerita ni bukan nak mengaibkan atau memalukan hamba ALLAH ni tapi sebagai renungan bersama .
Nurin ada seorang sepupu yang baru bersalin .
semua orang gembira pabila dengar berita dia sudah bersalin .
ALHAMDULILLAH :)
tapi dalam gembira kami digemparkan dengan berita bahawa dia sudah tidak dapat mengandung lagi kerana rahim dia terpaksa dibuang .
Ya ALLAH , sedih kami mendengarnya , aku berfikir mungin itu sahaja rezekinya untuk memiliki anak . seorang lelaki dan seorang perempuan . 
dalam benak fikiranku tentu baby itu sangat comel seperti abangnya .
Ya Allah ,dugaan apa yang kau ber padanya . bulan 1 tahun depan anak ini akan menjalani pembedahan kerana ketidaksempurnaannya .
aku dapat merasa bagaimana  hati seorang wanita@ibu yang diberi bermacam macam dugaan .
tanpa ibu kandung disisi untuk memberi semangat kepadanya .
Ya ALLAH, kau ringangkanlah beban yang ditanggungnya .
sangat kasihan .
andai aku ditempatnya pasti aku rebah ke bumi tanpa sedar bahawa ada hikmah disebalik semua dugaan ini .
pemergiaan arwah atuk ku adalah dugaan yang paling besar yang pernah aku alami 
tetapi tanpa ku sedari ada lagi hamba ALLAH yang  menanggung beban lagi berat dari apa yang kita lalui .

JANGAN PERNAH MENGELUH DENGAN DUGAAN YANG KITA LALUI, SEDARLAH BAHAWA ADA LAGI HAMBA ALLAH YANG MENGGUNG BEBAN LAGI BERAT DARI KITA !JANGAN PERNAH LUPA BAHAWA ALLAH SENTIASA DENGAN KITA , YAKIN BAHAWA APA YANG BERLAKU ADA HIKMAHNYA :)

PAST FUTURE


_______________________________________



hello peeps ! selamat datang ke Ladang cherry vanilla. Be nice here and make sure copycats not allowed.
Thank you :)
_______________________________________



_______________________________________




_______________________________________


BEST BY : CIK MIMIN