CHERRY VANILLA
OWNERLINKTUTORIALENTRY

________________________________________________________________________________________
Sabtu, 22 Oktober 2011 | 9:42 PG | 0 COMMENT
Assalamualaikum semua ,
hari ini nurin nak kongsi cerita tentang "CALON SUAMI"


apa ciri ciri calon suami yang korang nak ye ?
hmm . setiap manusia mempunyai citarasa yang berbezakan ?
betul tak ? ala, ya kan aje la kan .
tak tau la kenapa malam ni rasa nak menulis pasal benda ni .
kepada si dia ,sila baca ni ya , hehe

*CIRI CIRI CALON SUAMI*

 1)KUAT AGAMA
okey pada si dia ,awak diwajibkan sewajib wajibnya kuat agama agar dapat membimbing saya ke jalan yang lebih benar sebenar benarnya :D
agar kita dapat hidup lebih tenang dan bahagia :D


2)BAIK AKHLAK
buat awak bagi saya alhamdulillah la akhlak baik depan saya belakang saya tak tau la kan, harapharap sama la dengan apa yang saya nampak.
one more tak perlu nak tunjuk baik sangat depan saya sekiranya itu bukan perangai sebenar awak, 
saya tak suka pasangan saya @ calon suami yang HIPOKRIT
Tidak melakukan perkara yang tidak senonoh
Sentiasa muhasabah diri

3)AMANAH
 Si dia wajib bersifat amanah dalam segala hal, lagi lagi melibatkan kerja, 
wajib jujur ketika bekerja , tidak boleh curi tulang . 
ustazah saya ada berkata bahawa mereka yang curi tulang rezeki yang mereka dapat mungkin tidak berkat kerana kita tidak berlaku jujur & amanah dalam melakukan kerja, kadangkadang kita alpa dengan semua ni .bila berjanji haruslah menepati nya .walaupun kadangkadang manusia ni lupa apa yang telah kita janji 


4)HORMAT IBU BAPA



Kalau pasangan kita tidak menghormati ibu bapanya,tegurlah dia, sesungguhnya restu ibu bapa dalam membina masjid adalah sabgatsangat penting .
sekiranya tiada ibu bapa,tiadalah kita sebagai khalifah allah dimuka bumi ini .
pengorbanan ibu bapa itu sangat lah besar.
saah satu ciri calon suami yang baik ialah dia menghormati ibu bapa kita sebagai mana dia menghormati ibu bapanya & orang yang lebih tua darinya .

5)SENTIASA SABAR
Saya amat tidak gemar dengan lelaki yang panas baran .
sikit sikit nak marah, mulamula marah lamalama tangan dengan kaki pun naik marah sama,
kau pikir perempuan ni bola apa ?!
sangat menyumpah seranah dengan suami yang suka pukul isteri sesuka hati,kalau isteri tu salah tegur dengan cara baik,tak perlu lah sampai nak naik tangan kaki.
sangat menginginkan suami yang sentiasa bersabar dengan apa jua yang berlaku,kalau nak marah tu kena dengan tempat & situasinya  . tak kisah la kalau calon suami tu kuat bebel. janji jam]ngan panas baran sampai naik tangan dengan kaki. SANGAT PANTANG !


yang utama ciri ciri calon suami ialah
6)TIDAK MEROKOK :D
kalau merokok tu cepat cepat la buat tabiat merokok tu, sangat sensitive pada asap rokok dan baunya, saya akan mejadi marah yang teramat & menyumpah seranah si perokok yang memang nak sangat MATI dengan terkumpulnya asap asap  dalam paru paru .
saya tak suka orang yang suka bazir duit sebab nak bunuh diri dengan asap rokok,& asap rokok tu boleh bagi kesan pada ibu mengandung & juga pada anak yang dikandung ,


saya tidak lah sempurna untuk mencari calon suami yang sempurna tapi jika diizinkan allah saya ingin sekali dijodohkan dengan hamba allah yang boleh menjadi pembimbing terbaik buat saya & juga keluarga .
agar keluarga yang dibimbing menjadi keluarga yang bahagia dan diredhai oleh allah .
tiada siapakan yang menginginkan keluarga yang porak peranda,tetapi kita harus ingat keluarga yang porak peranda itu disebabkan apa, salah siapa ?
itu saja dari saya si pemilik taman cinta ,agar kita samasama renungkan . yang baik datangnya dari allah,yang buruk itu datangnya dari hamba allah yang kerdil ini.
wasssalam :)
PAST FUTURE


_______________________________________



hello peeps ! selamat datang ke Ladang cherry vanilla. Be nice here and make sure copycats not allowed.
Thank you :)
_______________________________________



_______________________________________




_______________________________________


BEST BY : CIK MIMIN