CHERRY VANILLA
OWNERLINKTUTORIALENTRY

________________________________________________________________________________________
Jumaat, 11 Mei 2012 | 10:19 PTG | 2 COMMENT


ASSALAMUALAIKUM

Hai semua .

apa khabar dihari sabtu ?

diharap khabar baik lah ye :)

pada yang tidak sihat luar & dalam cuba lah cari penawar bagi menyembuhkannya ,

sakit luaran mungkin boleh diubati tetapi sakit dalaman kita saja yang tahukan . 

penawar terbaik bagi sakit dalaman ialah pertingkatkan keimanan & ketaqwaan kepada ALLAH

Insya-ALLAH kurang rasa sakit tu :)

Perbaiki apa yang lemah, pertambahkan apa yang kurang .



rasa cinta & Sayang?

semua manusia memiliki rasa cinta 

kita boleh rasa kita cintakan ALLAH 

kita boleh rasa kita cinta & sayang manusia & juga haiwan

tapi bagaimana kita mengawal rasa cinta & sayang kita pada manusia ?

semalam nurin ada terbaca 1 blog iaitu blog kawan sekolah rendah nurin (fara)

tajuk entry dia  trauma 

bukan nak mengaibkan sesiapa ye,

tapi sebagai pengajaran untuk pasangan yang terlalu mencintai manusia dari ALLAH 

tuhan yang mencipta kita ,yang beri kita nyawa untuk terus hidup .

tidak salah kita untuk mencintai seseorang tetapi mestilah ada adabnya .

ini juga peringatan buat diri saya sendiri.

kadang kadang lupa orang sekeliling bila dah hangat bercinta .

dulu fara ni asyik berkepit kesana kemari bersama kekasih hatinya ,mereka sangat bahagia

bila fara dah masuk uitm, totally kekasihnya berubah kepada seorang yang suka mengongkong .

siapa suka hidupnya dikongkong,fara rimas hidup dikongkong .disitu lah fara dapat kesan yang kekasihnya sangat obses pada cinta .

fara minta putus pun kekasihnya taknak,sampai nak bunuh nak simabah asid . 
itu bukan cinta namanya kan ?

*


*


jika lelaki mencintai wanita,lelaki itu akan menghormati wanita .

selagi wanita itu belum bergelar isteri yang sah dengan lelaki itu,maka setiap apa yang dilakukan tak perlu lah dikawal terlalu ketat,sehinggakan 24 jam perlu diawasi :)


sekadar tahu kemana wanita itu pergi,dengan siapa wanita itu pergi .itu sudah mencukupi,tidak perlu memasang spy .


*




solat istikharah & doa lah perantara antara kita & ALLAH agar dikurniakan seorang yang selalu sempurna dimata kita cukuplah sempurna agama .

agama yang kukuh sangat lah penting untuk menjadikan sesebuah perkahwinan itu bahagia,

INSYA-ALLAH :)

bersederhanalah dalam apa jua keadaan.

pada yang murung disebabkan cinta ,

selalu selalulah berzikir . 

insya-allah akan tersenyum kembali 

semua orang punyai masalah tapi bagaimana seseorang itu menyelesaikan masalah itu 

kepada sahabatku ifa ,fara & farah wahidah kuatkanlah semangat untuk terus bangun & belajar mengawal perasaan itu :)

sekian salam sayang untuk semua


AMALKANLAH DOA INI DIBACA SELEPAS SOLAT FARDU


*HAYATI LAGU DIBLOG SAYA INI -WANITA*
PAST FUTURE


_______________________________________



hello peeps ! selamat datang ke Ladang cherry vanilla. Be nice here and make sure copycats not allowed.
Thank you :)
_______________________________________



_______________________________________




_______________________________________


BEST BY : CIK MIMIN